Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya
Envia

La Direcció General de Comerç va presentar les accions per a la digitalització del comerç urbà i de proximitat, com instrument per a la millora de la seva competitivitat

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, va presentar a Vic les diferents actuacions que s’estan duent a terme per fomentar i promoure la digitalització del comerç urbà. Coincidint amb la presentació de la jornada “Amazon, una oportunitat al servei del comerç català”, que es va celebrar el passat 25 d’octubre a Vic, Vilalta va explicar que aquesta jornada es contextualitza en un seguit accions arreu de Catalunya que impulsa la Direcció General de Comerç, a través del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM), orientades a conscienciar el sector de la importància de la transformació digital de les empreses comercials, apropar les darreres tendències en comerç digital, i oferir noves oportunitats de negoci a través de la xarxa.

El govern de la Generalitat, convençut que la transformació digital és imprescindible per a la modernització i millora de la competitivitat del comerç català, està implementant un seguit d’accions, a través de la Direcció General de Comerç, orientades a la digitalització del petit comerç i del comerç urbà, reiterant el seu compromís amb el comerç de proximitat, com a peça fonamental del model comercial de Catalunya.

En el marc de la presentació, la directora Muntsa Vilalta va destacar que “estem en un entorn on el consumidor té noves maneres de fer i de viure, i cal seguir pensant en com adaptar-nos en aquesta nova etapa digital, que està oberta a grans i a petits”. La directora va assenyalar que aquestes accions han de ser una “eina pels comerciants” per tal de poder “conèixer iniciatives del món de la digitalització que poden ser d’utilitat, que puguin aixecar idees i propostes a desenvolupar en el món i en l’àmbit de la digitalització del comerç”. Muntsa Vilalta va ressaltat que el conjunt d’iniciatives impulsades “van en favor de la millora de la competitivitat del comerç”, accions dirigides tant a empresaris, comerciants, com entitats dinamitzadores.

En aquest context, Vilalta va explicar que la jornada d’Amazon “té com a objectiu donar a conèixer als comerciants les darreres tendències en l’àmbit de comerç digital, a través de la presentació d’un dels webs de compra online més importants del món, i apropar al petit comerç noves oportunitats de comercialització online”.


Jornades per a la digitalització del Comerç: “Comerç Futur”

La Direcció General de Comerç, a través del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM), ha posat en marxa un programa de jornades formatives arreu del territori català sobre digitalització comercial, adreçades a professionals del retail, especialment a botiguers i comerciants. Sota el títol, “Jornades comerç online: per on començo?”,l’objectiu és transmetre al sector comercial la importància d'entendre els canvis en la manera de consumir productes i serveis i la necessitat que el comerç de proximitat o tradicional s’adapti als valors i preferències del nou consumidor. Aquestes tallers formatius ja s’han fet a Barcelona, Girona, Tortosa, Lleida, Manresa i Tarragona, amb una participació total de més de 300 assistents, entre professionals del comerç, botiguers, i dinamitzadors. Aquests tallers gratuïts, inclosos dins les Jornades “Comerç Futur”, han oferert pautes per a que els comerços i petits emprenedors captin les tendències i les oportunitats d’un sector en constant canvi; com és el Comerç electrònic. El programa de la jornada analitza qüestions com les oportunitats de l’eCommerce per al petit comerç, les botigues físiques connectades al món digital, explica les diferents xarxes socials i com fer-ne ús comercial, i conceptes com l’omnicanalitat, estratègies offline i online), o l’emprenedoria en l’economia digital.

També dins les Jornades “Comerç Futur”, la Direcció General de Comerç, mitjançant el CCAM, va organitzar la sessió informativa, “Amazon, una oportunitat al servei del comerç català”, que es va celebrar a Vic. Amb l’objectiu d’apropar al petit comerç les darreres tendències en venda online, en la jornada s’han presentat les oportunitats de comercialització que ofereix aquest web. Per il·lustrar-les, en la sessió es va explicar l’experiència de Joguines Gaspar, de Palau-solità i Plegamans, empresa catalana dedicada a la fabricació i comercialització de joguines de fusta, que està utilitzant Amazon Marketplace per vendre arreu del món. Més de 330 professionals del comerç van participar a aquesta jornada gratuïta, exhaurint les places previstes. També es van exhaurit les places de l’espai d’atenció individualitzada, on els tècnics d’Amazon us atendrà individualment les consultes dels assistents.

Altres accions de promoció de la digitalització del comerç: Comerçlocal.CAT

A banda de les jornades formatives i informatives, la Direcció General de Comerç, en col·laboració amb la Direcció General de Política Lingüística, i la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, impulsa el programa Comerçlocal.CAT, liderat per la Fundació puntCAT. Es tracta d’una iniciativa que integra els àmbit del comerç, les TIC, i la llengua, amb l’objectiu de promoure la digitalització del petit comerç.

El programa vol impulsar una major presa de consciència de la importància de tenir presència en línia i les oportunitats que internet ofereix als comerciants per a desenvolupar el seu negoci. Orientat a microempreses, Comerçlocal.CAT ofereix a la petita empresa comercial la possibilitat de tenir presència a internet, mitjançant una pàgina web. El programa està pensat per ser d’accés ràpid i senzill, i s’articula a través del portal http:/comerçlocal.cat. Els botiguers interessats han de demanar hora via telefònica, i després de la visita personalitzada dels tècnics, han de registrar el seu domini .CAT per només 8 euros. Sense cost i a l’instant, es dissenya i posa en funcionament la seva pàgina web.

La iniciativa es va presentar recentment a Girona, on s’està desenvolupant la prova pilot en col·laboració amb l’Ajuntament. En només dues setmanes, 70 comerços gironins ja tenen el seu web. La bona acollida en aquest municipi ha fet que l’acció s’allargui fins a mitjans de novembre. D’altres municipis catalans ja han mostrat el seu interès per acollir la iniciativa.

Data d'actualització: 01.11.2016
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya
Accés al contingut
Accés al menú de la secció