Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya
Envia

La Generalitat dóna suport al programa de la Fundació puntCAT per promoure la primera fase de la digitalització del petit comerç

El delegat del Govern, Eudald Casadesús, va participar, juntament amb l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i el president de la Fundació puntCAT, en la presentació del programa Comerçlocal.cat de digitalització del petit comerç que la Fundació ha posat en marxa a Girona en col·laboració amb l’Ajuntament. La iniciativa compta amb el suport de la Generalitat en els tres àmbits que integra, el comerç, les TIC i la llengua. I ho fa a través de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital del Departament de la Presidència i el Consorci de Comerç Artesania i Moda del Departament d’Empresa i Coneixement.

Eudald Casadesús va assegurat que des de les institucions cal potenciar totes aquelles activitats que tinguin com a objectiu promoure les TIC a les microempreses “perquè només 3 de cada 10 petites empreses té lloc web i les TIC, ben utilitzades, fan que les empreses siguin més competitives i més productives”. També va afegir que els avenços tecnològics i les aplicacions mòbils donen noves eines a aquestes empreses per adaptar-se als canvis en els hàbits de consum.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, va explicar que el projecte Comerçlocal.cat encaixa amb els objectius del seu ajuntament “perquè té en compte les TIC, vol promocionar l’ús i la identitat del català i potenciar el comerç de proximitat”. Per això va animar a tots els comerços de la ciutat a participar-hi.

El president de la Fundació puntCAT, Ricard Huguet, va explicar que els principals motius pels quals un comerç no té una pàgina web són “per manca de temps, o de recursos o per desconeixement de les possibilitats i avantatges que internet pot aportar al negoci”.

En aquesta línia, el programa Comerçlocal.cat vol impulsar una major presa de consciència de la importància de tenir presència en línia i les oportunitats que internet ofereix als comerciants per a desenvolupar el seu negoci. El programa s’està implantant a Girona fins el 18 d’octubre i després d’aquesta primera experiència, el projecte té la voluntat d’ampliar el seu abast a d’altres poblacions del territori de parla catalana que es vulguin afegir a la iniciativa.

Data d'actualització: 16.10.2016
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya
Accés al contingut
Accés al menú de la secció