Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya
Envia
Inici > Àrees d'actuació > Comerç > Notícies > Notícies 2016 > Joves generacions impulsen les empreses familiars del comerç

Joves generacions impulsen les empreses familiars del comerç

Des del 2007, quan ESCODI (Escola Superior de Comerç i Distribució) va iniciar els estudis universitaris en Comerç, diversos alumnes provinents d’empreses familiars s’han format a les seves aules i han ajudat a projectar i a continuar el negoci familiar.

Aquestes noves generacions, especialment preparades en la direcció i gestió d’empreses del comerç, han tingut la possibilitat de poder aplicar en l’empresa familiar els coneixements i les habilitats adquirides a la universitat tot donant un impuls o un canvi revulsiu al negoci.

Alguns d’aquests alumnes han fet créixer l’empresa amb nous establiments o noves línies de negoci, com l’Àlex Castany, gerent de Sanmartí 1850, carnisseria de carns exòtiques a Sabadell. Altres han fet més competitiva l’empresa gràcies a la internacionalització de les compres, com la Mariona Comerma, de Barruguet de Terrassa, dedicada a la venda de joguines, que just acabar la carrera va fer una estada de diversos mesos a la Xina. I altres graduats, fills d’empresaris de comerç, han elaborat tot un pla de modernització del negoci per tal d’adaptar-lo a un mercat que no té res a veure amb el que hi havia quan l’empresa es va fundar.

Aquests alumnes del grau en Gestió d’Empreses en Comerç i Distribució són fills o filles d’empreses familiars de comerç de diversos sectors, com alimentació, equipament de la llar, moda, joguines, electrodomèstics, i provenen de diferents poblacions de tot Catalunya (Figueres, Lleida, Lloret de Mar, Sabadell, Tarragona, Terrassa, Tivissa, etc.) i també de les Illes Balears.

Coneix els testimonis aquí

Data d'actualització: 19.07.2016
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya
Accés al contingut
Accés al menú de la secció