Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya
Envia
Inici > Àrees d'actuació > Comerç > Notícies > Notícies 2016 > Les compres per internet atreuen nous perfils de consumidor

L’hàbit de comprar a través de la xarxa creix entre els grups de població que històricament eren més reticents a fer-ho. Així es desprèn de la primera onada de l’enquesta Òmnibus del Centre d’Estudis d’Opinió per al 2016. Un treball pel qual posa de manifest, entre altres tendències, que el percentatge de persones de 65 anys o més que compren en línia ha crescut en un any de 15,8% a 17,7%.

L’entorn del comerç detallista a casa nostra posa de manifest que vendes presencials i vendes en línia són plenament compatibles: no només perquè cadascun dels canals s’adequa als gustos i necessitats de diferents tipus de consumidors, sinó perquè vénen configurant formes de compra mixta que donen solució a l’evolució dels nostres hàbits de consum.

La novetat de l’Òmnibus d’enguany és que internet atrau més els perfils de consumidor que abans tenien reticència a comprar a través de la xarxa. Així, malgrat existir encara importants diferències, es pot parlar d’una generalització o extensió social del comerç electrònic que trenca amb els gaps tradicionals per grups i franges socials.

Encara que l’hàbit de comprar en línia es mantingui inversament proporcional a l’edat del consumidor –els majors percentatges corresponen als menors de 35 anys–, destaca l’augment notable de les compres en línia a la franja d’edat de majors de 65 anys (l’any 2016, gairebé una de cada cinc persones en aquesta franja d’edat ja compra en línia alguna vegada).

En la mateixa línia, crida l’atenció l’increment de les compres en línia en perfils professionals com ara el grup d’empleats domèstics no remunerats, que per la seva situació laboral és un dels col·lectius menys propensos a comprar per internet: el 2015 ho feia el 23,5% de membres d’aquest grup, mentre que el 2016 ja ho fan el 32,6%.

Les diferències derivades del nivell formatiu també es van estrenyent. Si bé continuen existint diferències –compren per internet el 75% de les persones amb estudis universitaris però menys d’un 40% de les persones sense estudis o amb estudis primaris–, les persones de nivells educatius més baixos també tendeixen a incorporar l’hàbit de comprar a través de la xarxa.

Data d'actualització: 20.07.2016
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya
Accés al contingut
Accés al menú de la secció