Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya
Envia

La Generalitat impulsa el primer "Catàleg d'Apps de Comerç", per donar a conèixer les aplicacions per a mòbil més destacades per al sector del comerç i dels serveis

La Generalitat, a través de la Direcció General de Comerç i el CCAM, impulsa el primer Catàleg d’Apps de Comerç, destinat a donar a conèixer les aplicacions per al mòbil més destacades per al sector del comerç i dels serveis.

La Direcció General de Comerç va organitzar el passat 2 de desembre al Palau Robert i amb la col·laboració de Barcelona Oberta i la Fundació Barcelona Comerç, la primera sessió dels “Esmorzapps - Aplicacions al servei del comerç”, un cicle on es donaran a conèixer a comerciants i botiguers aquestes aplicacions per a mòbils orientades a potenciar la competitivitat del petit comerç.

En la primera sessió, que va comptar amb més de 100 inscrits entre gremis, associacions de comerciants, botiguers i administracions públiques, van presentar els seus projectes les aplicacions Chopit, Manzaning, Yuge i Catalunya Shopping.

En aquest marc, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, va anunciar la creació del Catàleg d’Apps de Comerç, un recull “informatiu i viu” d’aquelles aplicacions per a mòbil que vagin sorgint en l’àmbit de la transformació digital del comerç català. El catàleg ja està disponible al web del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, amb enllaços a les apps, tant per sistemes Android com per iOS: http://ccam.cat/ca/Cos/areesactuacio:comerc:cataleg_apps.

La directora Muntsa Vilalta va destacar que aquest cicle “és un espai de trobada de coneixement, per presentar i compartir totes aquelles experiències tecnològiques que ajudin a fer l’experiència de comerç més àmplia”. La directora va destacar que “ens trobem en un escenari transformat, on clarament la revolució d’avui és la revolució de la mobilitat”, a més va afegir que “tenim un consumidor nou, més informat, que és prescriptor, racional i emocional alhora, que busca experiència, més interactiu, més saludable i que té pressa”. Davant d’aquesta transformació dels hàbits de consum, la directora va assenyalar que “hem de prendre decisions de com volem ser, de com volem que sigui el nostre espai i l’experiència comercial que volem oferir, és per aquest motiu, va indicar la directora, que “és molt bo que els comerciants prenguin aquestes decisions sents coneixedors de tot el que actualment hi ha al mercat, per tal de poder ser més competitius i adaptar-se en aquest nou escenari que ens trobem”.

A “Esmorzapps”, els responsables de les aplicacions mòbils disposen d’un espai privilegiat per explicar el seu projecte als comerciants, a banda de difondre aquestes noves eines per tal d’engrescar el sector i fomentar-ne el seu ús. El cicle “Esmorzapps” vol esdevenir un espai de trobada, on els botiguers i comerciants puguin millorar la seva competitivitat i, alhora, les apps destinades al comerç puguin créixer arreu del territori català.

Les sessions s’articulen en format de trobades-esmorzar on, en un entorn distès, els desenvolupadors de les aplicacions donen a conèixer als assistents les funcionalitats i serveis de les apps. En la primera jornada es va comptar amb la presentació de les eines Chopit, Manzaning, Yuge i Catalunya Shopping, totes 4 tenen per objectiu posar en valor el comerç de proximitat i permeten la geocalització i visibilitizació de la botiga i oferta de producte, l’aproximació al client, fidelització d’ell i captació de nou públic, entre altres serveis:

- Chopit és una app que aposta pel comerç de proximitat, el servei, les relacions humanes i l’experiència de comprar a les botigues. Per això posen la tecnologia al servei del comerç. A través de l’aplicació, es poden liquidar els estocs, guanyar visibilitat dels productes en oferta i aconseguir nous clients d’una manera fàcil i ràpida, sense perdre el tracte directe amb ells.

- Manzaning és la primera app pensada per al petit comerç. 500 botigues de Barcelona ja es beneficien dels seus serveis. Un nou canal de venda online, amb pagament a través de l'app i entrega a domicili en menys de 60 minuts.

- Yuge és una aplicació interessant pels residents locals i per turistes nacionals i estrangers. Yuge està obert a totes les botigues de Barcelona, arribant a altres punts del territori català i també a nivell estatal. En comparació amb altres serveis de localització, Yuge es concentra en el mercat de gamma alta.

- Catalunya Shopping App és una aplicació on els comerços i empreses poden tenir el seu catàleg classificat amb fotografia, descripció i preu. Poden posar anuncis que surten a la llista de destacats ordenats segons la data de vigència. La llista de comerços surt ordenada per la distància a on es troba l'usuari. Es pot filtrar per població i per sector d'activitat del comerç.

Aquestes 4 apps són les primeres que es recullen en el Catàleg d’Apps de Comerç, que anirà creixent en continguts en paral·lel a la celebració de les diferents sessions.

El govern de la Generalitat, convençut que la transformació digital és imprescindible per a la modernització i millora de la competitivitat del comerç català, està implementant un seguit d’accions, a través de la Direcció General de Comerç, orientades a la digitalització del petit comerç i del comerç urbà, reiterant el seu compromís amb el comerç de proximitat, com a peça fonamental del model comercial de Catalunya. Al llarg d’aquest últim trimestre s’han dut a terme sessions formatives i informatives orientades a conscienciar el sector de la importància de la transformació digital de les petites empreses comercials, apropar les darreres tendències en comerç digital, i oferir noves oportunitats de negoci a través de la xarxa.

Data d'actualització: 14.12.2016
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya
Accés al contingut
Accés al menú de la secció