Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya
Envia
Inici > Àrees d'actuació > Comerç > Notícies > Notícies 2016 > Conveni Fundació Comerç Ciutadà

La Generalitat i la Fundació Comerç Ciutadà sumen esforços en la divulgació i defensa del model de comerç urbà i dels seus valors socials i econòmics

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i la presidenta de la Fundació Comerç Ciutadà, Maria Costa, van signar un conveni de col·laboració per a la divulgació i defensa del model de comerç urbà i dels seus valors socials i econòmics.

En virtut d’aquest conveni, la Generalitat dóna suport a l’entitat en l’elaboració d’un estudi de la situació actual del comerç urbà a Catalunya, a partir de l’anàlisi comparat de 9 ciutats d’arreu del territori. Es tracta d’una iniciativa inclosa en el pla d’actuacions de la Fundació Comerç Ciutadà, que compta amb el suport de la Generalitat —a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)—, i de la Diputació de Barcelona.

L’objectiu d’aquest estudi —que l’entitat realitzarà conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)— és fer una radiografia del sector per poder optimitzar les polítiques i accions de suport al model de comerç urbà a Catalunya. Entre d’altres aspectes, s’analitzarà la mobilitat urbana en transport públic i privat, els locals comercials oberts i tancats, i l’afluència de persones per diferents carrers de nou ciutats catalanes: Figueres, Mataró, Granollers, Terrassa, Sabadell, Olot, Tarragona, Vic i Badalona.

En aquest context, amb la signatura del conveni, la Generalitat, a través del CCAM, aporta 12.500 euros per a l’adquisició de 8 comptadors de fluxos de persones i la logística i formació corresponents per al seu desplegament i col·locació, per tal de poder efectuar les mesures.

La Generalitat, a través del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM), té per objectiu l’impuls d’accions de foment i desenvolupament del comerç i els serveis i el desenvolupament de les següents funcions: foment de les relacions entre administracions i entitats en matèria de promoció comercial; impuls d’actuacions de millora per als diferents col·lectius de comerciants; promoció i desenvolupament d’iniciatives formatives orientades a la qualificació i professionalització de l’activitat comercial; i impuls d’actuacions en matèria d’imatge, divulgació, i comunicació del sector comercial català.

De la seva banda, la Fundació Comerç Ciutadà és una entitat que té com a objectiu apropar a la ciutadania els valors del comerç i fomentar una pràctica professional que s’identifica per la proximitat i qualitat en l’acció comercial.

Data d'actualització: 29.11.2016
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya
Accés al contingut
Accés al menú de la secció